Meest gestelde vragen

FAQ

Bekijk hier de vragen die klanten aan ons stellen.

De meest gestelde vragen over

Levertijd & bestelling

Wat is de levertijd van een Chesterfield bank?

Wanneer u een Chesterfield meubel op maat bestelt, bedraagt de levertijd gemiddeld 6 weken. In sommige gevallen kunnen wij, afhankelijk van het model en het type leer, sneller leveren. In overleg met de fabrikant proberen wij uw meubel op korte termijn bij u thuis te bezorgen. De meubels zijn immers vanuit de UK de volgende dag bij ons. Neem een kijkje op onze Levering pagina voor meer informatie.

Kan ik een Chesterfield bank op maat laten maken?

Ja, u kunt de kleur, het type leer of stof en zelfs de afmetingen zoals zithoogte en diepte aanpassen. De keuze mogelijkheden zijn oneindig waardoor u altijd een uniek exemplaar aanschaft.

Kan ik meubels bestellen voor een latere datum?

Ja, graag zelfs! Zo kunnen wij

Worden de Chesterfield meubels door jullie zelf geleverd?

Ja, wij hebben onze eigen uiterst vriendelijke bezorgdienst.

Hoe zijn de Chesterfield meubels verpakt?

De meubels worden allereerst op de gevoelige plekken voorzien van een laag karton of restanten leer. Daarbovenop komt een laag noppenfolie en een zeer dik plastic meubelhoes. De meubels zijn zeewaardig verpakt en zijn zeer goed beschermd.

Leveren jullie gratis of zijn er kosten aan verbonden?

Nieuwe meubels leveren wij geheel gratis in de BeNeLux. In geval van tweedehandse producten of producten onder een bepaald bedrag zoals kussens hanteren wij wel bezorgkosten. In vele gevallen is het ook mogelijk deze artikelen te versturen met een pakketdienst.

Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Nieuw aangeschafte meubelen worden vrijwel direct in productie genomen waardoor het niet mogelijk is deze te annuleren of wijzigen.
Wel bieden wij in sommige gevallen in overleg de mogelijkheid om bijvoorbeeld de keuze van een kleur op een later moment vast te stellen. Artikelen uit voorraad zoals tweedehandse producten of showroommodellen kunnen wel geannuleerd worden. Houdt wel rekening met bijkomende kosten voor het bezorgen en het ophalen, dit zijn wij genoodzaakt door te berekenen.

De meest gestelde vragen over

Materialen & kwaliteit

Zijn Chesterfield banken van echt leer?

Ja, onze authentieke Chesterfield banken zijn van hoogwaardig rundleer in enorm veel uitstralingen en kleuren.
Helaas zijn er ook veel Chesterfield meubels te koop welke van kunstleder zijn geproduceerd. Let dus goed op!

Hebben jullie ook stoffen Chesterfields?

Ja, onze gehele collectie is ook in stof leverbaar.

Hoe herken ik een echte Chesterfield bank?

Hiervoor verwijzen wij u naar onze Originele Engelse Chesterfield pagina voor uitgebreid advies en herkenning omtrent dit belangrijke onderwerp.

Zijn Chesterfield banken duurzaam?

Ja, een goed onderhouden Chesterfield bank gaat tientallen jaren mee. Wij krijgen vaak de opmerking dat onze meubels té goed zijn. Waardoor er niet snel een reden is om een keer te vernieuwen.

Zijn er veel kleuren leverbaar?

Momenteel bestaat onze collectie leer en stof uit zo’n 1000 kleuren. Het is daarom handig als u weet wat u niet wilt anders is de keuze veel te groot!
Bekijk hier ons Stalenboek.

 

De meest gestelde vragen over

Comfort & gebruik

Zijn Chesterfield banken comfortabel? 

Ja. Echter is zitten zeer persoonlijk en laat het nou net mogelijk zijn om zelf uw eigen comfort samen te stellen.

Bestaat er een kans op doorzakken in de loop der tijd?

Nee, onze chesterfields zijn voorzien van een stalen nozag-vering pakket. Deze zullen in de toekomst niet of nauwelijks verslappen. De enige manier op doorzakken is wanneer er iets goed kapot is en dat gebeurd simpelweg zeer sporadisch.

Zijn Chesterfields geschikt voor lange of juist kleine mensen?

Chesterfields zijn geschikt voor klein, groot, jong en oud. Omdat onze meubels met de hand worden vervaardigd is het mogelijk alles naar wens en maat aan te passen. Onze intentie is om ervoor te zorgen dat u perfect aansluit en een bent met het meubelstuk.

Waarom voelt leer soms koud aan?

Leer neemt de temperatuur aan van de locatie waar deze zich bevind. Hierdoor kan het in de winter wanneer de kachel niet aan staat veel kouder aanvoelen dan in de zomer.

Maken Chesterfield meubelen geluid?

Sommige banken maken geluid. Dit is afhankelijk van bijvoorbeeld de keuze van een boxspring vering. Ook kunnen de knopen wel is geluid maken, deze bevinden zich namelijk onder hoge spanning. Leer op leer kraakt, veelal is viezigheid dan de boosdoener of bijvoorbeeld teveel onderhoudsmiddel. Veelal verdwijnt dit weer in de tijd na mate van gebruik.

De meest gestelde vragen over

Onderhoud & schoonmaak

Hoe onderhoud ik een Chesterfield meubel?

Regelmatig stofzuigen met een zachte borstel en behandelen met het juiste onderhoudsmiddel. Voor alle informatie omtrent het onderhoud van uw meubel verwijzen wij u naar onze speciale pagina : Onderhoud

Hoe verwijder ik lekken van een Chesterfield?

Gebruik een licht vochtige doek en eventueel zachte zeep zonder chemicalien zoals ouderwetse groene zeep. Ook kunt u gebruik maken van ons reinigingsproduct. Ons advies is om niet te veel en te hard te poetsen dit kan meer schade toebrengen en de toplaag beschadigen.

Wanneer moet ik beginnen met onderhoud?

De eerste maanden heeft de huid nog de vetten van zichzelf. Door gebruik en stoken in huis verdwijnt dit. Ons advies om te beginnen met het plegen van onderhoud na gemiddeld een half jaar. Zeker naarmate deze ouder worden is onderhoud essentieel om uitdroging tegen te gaan.

Wat als het leer begint te barsten?

Dan bent u simpelweg te laat met het plegen van onderhoud. Het leder is uitgedroogd en zal niet meer herstellen. Neem gerust contact met ons op wanneer dit toetreed.

Kan ik een Chesterfield bank opnieuw laten bekleden?

Ja, maar dit is vaak een dure ingreep. Controleer of dit voordeliger is dan een nieuwe aanschaffen.

De meest gestelde vragen over

Garantie & reparatie

Wat voor garantie heb ik?

Voor onze garantievoorwaarde hebben wij een Garantie pagina waar wij u graag naar toe verwijzen.

Wat valt er bijvoorbeeld onder garantie?

Fabrieksfouten zoals defecte frames of loszittende knopen.

Mijn Chesterfield heeft een beschadiging, wat nu?

Kleine krassen zijn vaak eenvoudig bij te werken met een ouderwetse schoensmeer. Het voordeel hiervan is dat de beschadiging de créme opneemt en het overige eenvoudig te verwijderen is. Kleurstiften verergeren de beschadiging vaak waardoor het meer zichtbaar is. Is de beschadiging niet te herstellen? Neem dan gerust contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Wij kunnen altijd tips en tricks geven.

Kunnen mijn kussens vernieuwd worden?

Zowel kussenvullingen als kussenhoezen kunnen vernieuwd worden. Zo zit u weer als nieuw. Raadzaam is om de binnenvulling, afhankelijk van gebruik om de 10 jaar te vernieuwen. Wij vergelijken het met een matras, deze gaan ook niet levenslang mee. Zeker om het behoud van het zitcomfort te behouden is het raadzaam dit te hanteren. Bij het vervangen van de kussenhoezen bestaat er altijd een kans op kleurverschil. Om dit risico te verkleinen sturen wij de hoezen graag op naar het atelier om de dichtstbijzijnde huiden te selecteren.

Help, er is een knoop gesprongen, wat nu?

Geen probleem. Dit is inherent aan een Chesterfield. U kunt de pech hebben dat dit meerdere keren gebeurd. Dit hangt niet altijd samen met intensief gebruik maar kan ook komen door een zwak plek in nylon touw. De meeste knopen zijn gecapitonneerd met draad. De posities waar wij achteraf moeilijk bij kunnen komen zijn voorzien van splitpennen. Wij repareren dit ter plaatse bij u thuis en neemt afhankelijk van de positie zo’n 15 minuten in beslag.

De meest gestelde vragen over

Plaatsing & gebruik in huis

Kan een Chesterfield bank door een smalle deur of trap?

Controleer de afmetingen van het kozijn of trap. Bijna alle modellen hebben afneembare poten en wij maken zelden mee dat een meubelstuk uiteindelijk niet naar binnen komt. Uiteraard heeft elk model zijn eigen maat en in overleg tijdens de verkoop zullen wij dit altijd bespreken om de risico’s te vermijden.

Zijn Chesterfield meubels geschikt voor kleine woonkamers of enkel in grote huizen?

Onze meubels zijn geschikt voor elke woonkamer. Wij hebben zowel grote pompeuze modellen als zeer compacte meubelen.

Zijn Chesterfield meubels geschikt voor huisdieren?

Leer is over het algemeen beter bestand tegen huisdieren en eventuele krassen, maar de weerstand verschilt per leertype. Antique Rub Off, Vintage en effen gesloten leersoorten zijn bijzonder geschikt voor huishoudens met huisdieren, omdat kleine krasjes minder opvallen of eenvoudig te camoufleren zijn. Stoffen bekleding is daarentegen gevoeliger voor beschadigingen en kan sneller slijtage vertonen door nagels, haren of vettigheid van huisdieren.

Kan een Chesterfield buiten gebruikt worden?

Permanent buiten gebruik niet. Voor enkel in bepaalde warme weken wel. Uiteraard is het binnenwerk gevoelig voor vochtige invloeden en is het niet raadzaam om deze buiten te gebruiken.

De meest gestelde vragen over

Inruilen & terugkoop

Hoe ruil ik mijn Chesterfield in?

Om de waarde en staat van uw bankstel goed te kunnen beoordelen, vragen wij u om vooraf foto’s van het bankstel toe te sturen of een zitkussen mee te nemen bij uw bezoek. Op basis hiervan bepalen we de inruilwaarde, waarna u een inruilkorting ontvangt bij de aankoop van uw nieuwe Chesterfield-combinatie.

Wat doen jullie met de gebruikte meubelen?

Wij geven uw bankstel een tweede leven door het in te ruilen. Op deze manier kunt u niet alleen genieten van een nieuwe Chesterfield, nemen wij uw oude bankstel mee en draagt u ook bij aan duurzaamheid. De bestemming van deze meubels is zeer uitgebreid. Dit kan zijn van een lokale kroeg, theater tot aan een andere woonkamer.

Kopen jullie ook meubels terug?

In principe kopen wij geen meubels terug, vanwege de vele kosten die hierbij komen kijken. Denk hierbij aan het ophalen met twee man en een vrachtwagen, het reinigen en onderhouden, eventuele herstelwerkzaamheden, het opnieuw in de verkoop zetten, btw-afdracht én het opnieuw bezorgen met twee man. Uiteindelijk blijft er hierdoor vaak weinig marge over, waardoor het voor ons niet rendabel is om meubels in te kopen. Inruilen is in dat opzicht een veel efficiëntere optie: het bespaart tijd, logistiek én kosten – zowel voor ons als voor u als klant.
Uiteraard kunnen wij wel altijd vrijblijvend kijken of we een klein bedrag over hebben voor uw meubels. Gelieve duidelijke foto’s te sturen van armleuningen, kussens en het geheel naar info@springvale.nl of per whatsapp 0182-686873

Hebben wij uw vraag niet kunnen beantwoorden?

Stel ze hier gerust

call textsms