Levering

Wij leveren door de gehele BeNeLux met onze eigen bezorgers.

De levertijd en -kosten zijn afhankelijk van het/de door u bestelde product(en). Wij onderscheiden onderstaande productcategorieën. Per categorie staat toegelicht wat de categorie inhoudt, welke levertijden van kracht zijn en welke eventuele extra kosten (kunnen) worden berekend.

  1. Op maat gemaakte meubelen
  2. Meubelen of woonaccessoires die niet op maat zijn gemaakt en niet per post/pakketdienst worden verzonden.
  3. Accessoires en onderdelen (zoals Onderhoudsmiddelen) die per post/pakketdienst worden verzonden.

1. Op maat gemaakte meubelen
Indien u een Chesterfield meubel besteld dat wij specifiek voor u laten maken, dan moet u rekenen op een levertijd van gemiddeld 8 weken. In sommige gevallen kunnen wij heel snel leveren, dit is afhankelijk van het gekozen model en leertype, in overleg met de fabrikant kunnen wij vaak zorgen dat dit op korte termijn bij u thuis staat. Deze producten zijn uitsluitend op bestelling en hier kan een aanbetaling van toepassing zijn. Of er sprake is van een aanbetaling hangt af van uw bestelling. U wordt hier altijd over geïnformeerd. Op maat gemaakte meubelen zullen door middel van onze eigen bezorgers bij u worden afgeleverd. Voor de bestelling/aankoop wordt met u afgesproken wanneer de levering van het product/de producten plaatsvindt. Dit verschilt per bestelling. U ontvangt geen Track&Trace code.

Niet thuis?
Bij niet thuis zal een nieuwe afspraak met onze bezorgers moeten worden gemaakt. Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht, namelijk €99,-.

Voor dit type producten zijn geen extra kosten (zoals verzending of betaling) van toepassing.

2. Meubelen of woonaccessoires (niet op maat gemaakt)
Meubelen of woonaccessoires die niet op maat zijn gemaakt en niet per post/pakketdienst worden verzonden, zullen met onze eigen bezorgers bij u moeten worden afgeleverd. Voor de bestelling/aankoop wordt met u afgesproken wanneer de levering van het product/de producten plaatsvindt. Dit verschilt per bestelling. U ontvangt geen Track&Trace code.

Niet thuis?
Bij niet thuis zal een nieuwe afspraak met onze bezorgers moeten worden gemaakt. Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht, namelijk €99,-.

Voor dit type producten kunnen extra verzendkosten in rekening worden gebracht. Dit is alleen het geval indien uw totale bestelling (inclusief BTW) de grens van €1.000,- niet passeert. Dit is bijvoorbeeld het geval bij het bestellen van een enkele Barglobe of Tweedehands meubel. De extra kosten (alleen verzending) bedragen dan €99,- en dienen ter compensatie van de door ons benutte tijd en rijkosten. Deze kosten worden in het afreken proces meerdere malen duidelijk kenbaar gemaakt.

3. Accessoires en onderdelen
Onder accessoires en onderdelen die per post/pakketdienst worden verzonden verstaan wij bestellingen/producten die in totaal een gewicht lager dan 20kg hebben. Dit betreft producten als onderhoudsmiddelen, maar kunnen ook onderdelen betreffen die buiten de garantie om moeten worden vervangen zoals een poot. Bestellingen/producten die in totaal een gewicht hoger dan 20kg hebben vallen in categorie 2; Meubelen of woonaccessoires (niet op maat gemaakt). De levertijden binnen deze productcategorie bedragen tussen de 2 en 5 werkdagen. U ontvangt een Track&Trace code per e-mail.

Niet thuis?
Bij niet thuis geschiedt het volgende conform de PostNL richtlijnen:
“Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht achter met daarop een ‘niet thuis-code’. Met deze code kunt u zelf kiezen waar en wanneer u uw pakket wilt laten bezorgen. U kunt uw keus tot 22:00 uur aan ons (PostNL) doorgeven.”

Voor dit type producten worden extra verzendkosten in rekening gebracht. De extra kosten (alleen verzending) bedragen €7,87 en dienen ter compensatie van de verzendkosten van PostNL.

“Wij voorzien de gehele BeNeLux van Chesterfields en doen de bezorging uiteraard zelf. Onze bezorgers zijn gespecialiseerd in het bezorgen, geven van advies en plegen van onderhoudswerkzaamheden, daarbij moet u denken aan het opnieuw aanzetten van een gesprongen knoop etc. Wij bezorgen uw Chesterfield tot op de plek waar u het wilt hebben en zeker niet tot de deur.”